Jak může majitel webu sledovat chování návštěvníků a porozumět mu? Jak předem rozpoznat problémy v internetovém obchodě? Proč provádět změny v designu webu nebo konkrétních stránek? Proč zákazník naplní nákupní košík, ale neuskuteční objednávku? Nalezené odpovědi znamenají úspěšná řešení a zisky internetového obchodu.
Obchodní e-commerce je pohyb v reálném čase a neustálé monitorování. A analyzování: trhu, konkurence, zákazníků a vlastního stavu. Analytické systémy shromažďují informace o výkonnosti webových stránek nebo internetového obchodu, ale to pro kvalitativní analýzu prodeje nestačí. Identifikovat problémy a pochopit, zda je v podnikání vše v pořádku, můžete pouze sledováním ukazatelů elektronického obchodu. Pojďme si říci, co znamenají čísla ukazatelů elektronického obchodu v prodejním cyklu.
1. Průměrná hodnota kontroly nebo průměrná hodnota objednávky (AOV)
Průměrná hodnota objednávky = celkové tržby/počet objednávek
Průměrná hodnota objednávky je částka, kterou zákazníci webové stránky nebo internetového obchodu průměrně utratí při placení objednávky. Jedná se o velmi důležitou metriku elektronického obchodování. Když ji znáte, můžete v reálném čase upravovat své akce, zvyšovat nebo snižovat ceny, přemýšlet o naléhavých akcích, kalkulovat speciální nabídky. Analýzou těchto tří metrik, jako jsou: návštěvnost stránek, jejich konverze a velikost průměrného šeku, můžete předpovídat zisk internetového obchodu. O tom,
jak zvýšit průměrný šek, si přečtěte na stránkách společnosti Fincraft Capital.
2. Konverzní poměr
Míra konverze = (počet konverzí/celkový počet návštěvníků) x 100
Míra konverze ukazuje, jaké procento návštěvníků webových stránek se dostalo až do místa nákupu. Metriku otestujte změnou: cen, nabídek, produktů, propagačních akcí, rozhraní a dalších parametrů. Jen tak přesně zjistíte, co se publiku líbí, na co nejlépe reaguje.
3. Míra odmítnutí (Bounce Rate)
«ounce Rate = (celkový počet návštěvníků, kteří odešli bez interakce/celkový počet návštěvníků) x 100
«ounce Rate je procento návštěvníků webu, kteří odešli po zobrazení pouze jedné stránky. Jedná se o důležitý ukazatel výkonnosti a umístění ve vyhledávačích. Pokud je bounce rate vysoká, může to znamenat,
že uživatelé na webu nenacházejí to, co hledají.
U dobře optimalizovaných a zajímavých stránek je míra odezvy 25 % nebo nižší, 30-50 % je normální míra odezvy, ale na webu je třeba dále pracovat.