Metriky e-commerce, které musíte sledovat právě teď

Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
Když navštívíte naše webové stránky, komunikujete s naší online reklamou nebo e-mailem, shromažďujeme informace pomocí technologií, jako jsou soubory cookie, pixelové značky, analýzy prohlížeče a protokoly serverů.
Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
NASTAVENÍ COOKIE
Informace obsažené v cookie jsou generovány serverem a mohou být tímto serverem použity, kdykoli uživatel navštíví web, který je hostitelem interaktivních prvků.

Technologie podobné souborům cookie

Podobné technologie jsou techniky nebo nástroje, které používají určité vlastnosti k identifikaci zařízení, aby bylo možné analyzovat návštěvu webové stránky. Zahrnuje například lokální úložiště HTML5, místní sdílené objekty, techniky snímání otisků prstů, sledování pixelů a pluginy.

Pro vaše pohodlí se soubory cookie a podobné technologie nazývají „cookies".

Používání cookies

Soubory cookie nám umožňují poskytovat uživatelům určité funkce a poskytovat nám informace o návštěvě webových stránek.

Soubory cookie používáme také k tomu, aby byly naše webové stránky uživatelsky přívětivější, abychom lépe porozuměli našim stávajícím a potenciálním zákazníkům, včetně přidružení uživatele k různým zařízením a prohlížečům, které může používat k cílení a reklamě na internetu.
Kritické cookies
Nezbytné soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek a nelze je zakázat. jsou odesílány do vašeho počítače nebo zařízení, když požadujete konkrétní akci nebo službu, například když se přihlašujete, vyplňujete formulář nebo nastavujete soubory cookie. Pokud nastavíte svůj prohlížeč tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, některé části našich webových stránek nebudou fungovat.
Analytické cookies
Disabled
Pomocí analytických souborů cookie můžeme počítat návštěvy našich stránek a určovat zdroje návštěvnosti. Údaje, které shromažďujeme, nám pomáhají porozumět tomu, co se návštěvníkům nejvíce líbí, a zlepšit web. Pokud je nepřijmete, nebudeme moci zlepšit vaši zkušenost na základě údajů z vaší návštěvy.
Reklamní soubory cookie
Disabled
Reklamní soubory cookie na našich stránkách dodávají jiné společnosti a používají se k identifikaci vašich zájmů a zobrazování relevantního reklamního obsahu při procházení mimo naše stránky. Pokud je nepřijmete, budete na internetu stále vidět reklamy, ale budou méně relevantní.
Pixelové štítky
Disabled
Pixel je drobná grafika a malé bloky kódu umístěné na webových stránkách, v reklamách nebo v e-mailech, které nám umožňují určit, zda jste provedli konkrétní akci. Když navštívíte stránku nebo otevřete e-mailovou zprávu, značka vám dá vědět, že jste vstoupili na webovou stránku nebo otevřeli e-mailovou zprávu. Tyto nástroje nám umožňují měřit odezvu na naše příspěvky a zlepšovat naše webové stránky a propagace.
Jak může majitel webu sledovat chování návštěvníků a porozumět mu? Jak předem rozpoznat problémy v internetovém obchodě? Proč provádět změny v designu webu nebo konkrétních stránek? Proč zákazník naplní nákupní košík, ale neuskuteční objednávku? Nalezené odpovědi znamenají úspěšná řešení a zisky internetového obchodu.

Obchodní e-commerce je pohyb v reálném čase a neustálé monitorování. A analyzování: trhu, konkurence, zákazníků a vlastního stavu. Analytické systémy shromažďují informace o výkonnosti webových stránek nebo internetového obchodu, ale to pro kvalitativní analýzu prodeje nestačí. Identifikovat problémy a pochopit, zda je v podnikání vše v pořádku, můžete pouze sledováním ukazatelů elektronického obchodu. Pojďme si říci, co znamenají čísla ukazatelů elektronického obchodu v prodejním cyklu.

1. Průměrná hodnota kontroly nebo průměrná hodnota objednávky (AOV)
Průměrná hodnota objednávky = celkové tržby/počet objednávek

Průměrná hodnota objednávky je částka, kterou zákazníci webové stránky nebo internetového obchodu průměrně utratí při placení objednávky. Jedná se o velmi důležitou metriku elektronického obchodování. Když ji znáte, můžete v reálném čase upravovat své akce, zvyšovat nebo snižovat ceny, přemýšlet o naléhavých akcích, kalkulovat speciální nabídky. Analýzou těchto tří metrik, jako jsou: návštěvnost stránek, jejich konverze a velikost průměrného šeku, můžete předpovídat zisk internetového obchodu. O tom, jak zvýšit průměrný šek, si přečtěte na stránkách společnosti Fincraft Capital.

2. Konverzní poměr
Míra konverze = (počet konverzí/celkový počet návštěvníků) x 100
Míra konverze ukazuje, jaké procento návštěvníků webových stránek se dostalo až do místa nákupu. Metriku otestujte změnou: cen, nabídek, produktů, propagačních akcí, rozhraní a dalších parametrů. Jen tak přesně zjistíte, co se publiku líbí, na co nejlépe reaguje.

3. Míra odmítnutí (Bounce Rate)
«ounce Rate = (celkový počet návštěvníků, kteří odešli bez interakce/celkový počet návštěvníků) x 100

«ounce Rate je procento návštěvníků webu, kteří odešli po zobrazení pouze jedné stránky. Jedná se o důležitý ukazatel výkonnosti a umístění ve vyhledávačích. Pokud je bounce rate vysoká, může to znamenat, že uživatelé na webu nenacházejí to, co hledají.

U dobře optimalizovaných a zajímavých stránek je míra odezvy 25 % nebo nižší, 30-50 % je normální míra odezvy, ale na webu je třeba dále pracovat.
4. Podíl opuštěných košů
Poměr opuštěných košíků = (dokončené nákupy/vytvořený košík) x100

Jedná se o závažnou metriku, která ukazuje procento nedokončených objednávek: zákazník přidal položku do košíku, ale opustil web, aniž by provedl objednávku.

Vysoké procento opuštěných košíků je signálem, že je třeba urychleně přijmout opatření a zlepšit výkon vašeho obchodu nebo webu. Důvodem může být dlouhé načítání stránek, nedostatečné objednávání hostů (bez registrace). Možná uživatelům nevyhovuje dlouhý proces registrace, musí odpovídat na spoustu otázek, stránky mají špatné uživatelské rozhraní nebo vaše služby nevzbuzují důvěru.

Průměrné procento opuštěných košíků se v elektronickém obchodě podle různých údajů pohybuje od 70 do 80 %. Při analýze je třeba zohlednit téma podnikání a segment trhu. Například v kategorii spotřební elektroniky je toto číslo mnohem vyšší než v segmentu "oblečení a obuv".

5. Náklady na akvizici
CPA = náklady na reklamní kampaň/konverzi

Náklady na akvizici, známé také jako cena za konverzi, jsou metrikou, která odráží náklady na získání nových zákazníků prostřednictvím určité marketingové kampaně nebo strategie. Pro výpočet ceny za akvizici je třeba vydělit marketingové náklady konkrétní společnosti počtem zákazníků přilákaných prostřednictvím stejné kampaně. CPA tak umožňuje určit nákladově nejefektivnější kanály propagace a ziskovost celého podniku.

6. Hodnota životnosti zákazníka
Customer Lifetime Value = Průměrná hodnota nákupu x Průměrná četnost nákupů

Customer Lifetime Value je metrika, která udává, kolik průměrných příjmů získá firma od jednoho zákazníka od okamžiku, kdy učiní první objednávku, až do současnosti.

Jedná se o jeden z nejdůležitějších klíčových ukazatelů výkonnosti e-shopu: náklady na získání opakovaných nebo věrných zákazníků jsou vždy nižší a průměrná hodnota objednávky je obvykle vyšší. To znamená, že opakovaní zákazníci jsou nejziskovějším segmentem zákazníků.

7. Rychlost načítání stránek
Jedná se o jeden z nejdůležitějších faktorů SEO, který určuje umístění webu ve výsledcích vyhledávání. Čím rychleji se web načítá na různých zařízeních (nejlépe mobilních), tím lepší zážitek zákazníkům poskytuje. Musíte se ujistit, že se web načítá rychle ve všech prohlížečích, operačních systémech a cílových zemích.
Doporučení společnosti Fincraft Capital
Sledujte a ověřujte klíčové metriky svého e-shopu. Průběžně analyzujte údaje o návštěvnících vašeho internetového obchodu (pomocí služby Google Analytics nebo jiného monitorovacího systému, který používáte).

Analyzujte kanály návštěvnosti: organické (prohlížeč, ze kterého "přicházejí" na stránky na základě výsledků vyhledávání Google / Yahoo / Bing), přímé (zákazník zadá URL adresu do prohlížeče nebo má stránky uložené v záložkách), reklamní Google / Facebook / Instagram. Studium různých zdrojů návštěvnosti (zejména těch, které přinášejí nejvíce návštěvníků a mají nejvyšší konverzní poměr) pomáhá lépe rozdělit zdroje.