Konflikt. Naučit se držet zpátky, odstranit emoce

Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
Když navštívíte naše webové stránky, komunikujete s naší online reklamou nebo e-mailem, shromažďujeme informace pomocí technologií, jako jsou soubory cookie, pixelové značky, analýzy prohlížeče a protokoly serverů.
Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
NASTAVENÍ COOKIE
Informace obsažené v cookie jsou generovány serverem a mohou být tímto serverem použity, kdykoli uživatel navštíví web, který je hostitelem interaktivních prvků.

Technologie podobné souborům cookie

Podobné technologie jsou techniky nebo nástroje, které používají určité vlastnosti k identifikaci zařízení, aby bylo možné analyzovat návštěvu webové stránky. Zahrnuje například lokální úložiště HTML5, místní sdílené objekty, techniky snímání otisků prstů, sledování pixelů a pluginy.

Pro vaše pohodlí se soubory cookie a podobné technologie nazývají „cookies".

Používání cookies

Soubory cookie nám umožňují poskytovat uživatelům určité funkce a poskytovat nám informace o návštěvě webových stránek.

Soubory cookie používáme také k tomu, aby byly naše webové stránky uživatelsky přívětivější, abychom lépe porozuměli našim stávajícím a potenciálním zákazníkům, včetně přidružení uživatele k různým zařízením a prohlížečům, které může používat k cílení a reklamě na internetu.
Kritické cookies
Nezbytné soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek a nelze je zakázat. jsou odesílány do vašeho počítače nebo zařízení, když požadujete konkrétní akci nebo službu, například když se přihlašujete, vyplňujete formulář nebo nastavujete soubory cookie. Pokud nastavíte svůj prohlížeč tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, některé části našich webových stránek nebudou fungovat.
Analytické cookies
Disabled
Pomocí analytických souborů cookie můžeme počítat návštěvy našich stránek a určovat zdroje návštěvnosti. Údaje, které shromažďujeme, nám pomáhají porozumět tomu, co se návštěvníkům nejvíce líbí, a zlepšit web. Pokud je nepřijmete, nebudeme moci zlepšit vaši zkušenost na základě údajů z vaší návštěvy.
Reklamní soubory cookie
Disabled
Reklamní soubory cookie na našich stránkách dodávají jiné společnosti a používají se k identifikaci vašich zájmů a zobrazování relevantního reklamního obsahu při procházení mimo naše stránky. Pokud je nepřijmete, budete na internetu stále vidět reklamy, ale budou méně relevantní.
Pixelové štítky
Disabled
Pixel je drobná grafika a malé bloky kódu umístěné na webových stránkách, v reklamách nebo v e-mailech, které nám umožňují určit, zda jste provedli konkrétní akci. Když navštívíte stránku nebo otevřete e-mailovou zprávu, značka vám dá vědět, že jste vstoupili na webovou stránku nebo otevřeli e-mailovou zprávu. Tyto nástroje nám umožňují měřit odezvu na naše příspěvky a zlepšovat naše webové stránky a propagace.
Klient je rozzlobený. Žádá o výměnu výrobku nebo vrácení peněz. Dodavatel zpožďuje dodávku a nedodržuje termíny. Dropshippingový partner se ukáže jako neschopný. Majitel firmy je s transakcí nespokojený. Šéf zuří při pouhém pohledu na nedbalého zaměstnance.

Tisíce důvodů každou minutu a každou vteřinu mohou způsobit konflikt. Může vyústit ve skandál, poškodit vaši pověst, stát vás dobré jméno. Jak řešíme konfliktní situace? Naše chování, nebo spíše reakce, se obvykle opakují. V práci, doma s příbuznými, ve vztazích s obchodními partnery reagujeme na dráždivé okolnosti stejným způsobem. Svou nespokojenost však dáváme najevo různými způsoby v závislosti na situaci. Jak můžeme regulovat své emoce a obrátit konflikt produktivním směrem?

Je velmi obtížné zůstat v každé situaci klidný a profesionální. Nemůžete se držet zpátky a doslova "balit" svůj vnitřní neklid. Vaše tělo, váš organismus zareaguje velmi rychle. Nemoci, malé i velké, a někdy to končí tragicky. Chceme se s vámi podělit o několik účinných nástrojů. Díky nim nepřijdete o klienta, uděláte další dobrý obchod a zachráníte si zdraví.

Analyzujte svou reakci
Správnou první reakcí na každou konfliktní situaci je krátká pauza. V konfliktní situaci nejsou ostrá slova a rozhodnutí přijatelná ani pro dotyčnou osobu, ani pro firmu. Naučit se ovládat svůj stav v rámci konfliktu pomáhají jednoduché techniky.

S největší pravděpodobností již víte, co se pro vás v konfliktní situaci stává spouštěčem. Analyzujte své reakce, negativní emoce a důvody podráždění. Předem se zamyslete nad nejhoršími možnými scénáři. Můžete své reakce změnit tak, aby byly konstruktivnější a pomohly konflikt vyřešit? Analyzujte chyby a zapište si své emoce - stačí několik klíčových slov. Tento přístup snižuje emoční napětí. Zhodnoťte své jednání v konfliktu a při jeho řešení.

Změňte směr své pozornosti
Ke kontrole svého stavu uvnitř konfliktu, být blízko klientovi (partnerovi, šéfovi, podrážděnému) pomáhá technika "neodpovídej, ale uvažuj". V situacích s vysokou emoční intenzitou je třeba změnit zaměření pozornosti. Začněte studovat svého partnera, pozorně sledujte jeho pohyby, mimiku, tón hlasu, gesta. Je důležité to dělat vědomě, bez vizuální agrese. Tato technika pomáhá uvolnit svalové napětí a umožňuje vcítit se do konfliktu.
Naučte se pozastavit
1...2...3...4...5... Naučte se pauzovat. Telefonát od rozzlobeného zákazníka. Majitel firmy učinil rozhodnutí, se kterým nesouhlasíte. Rozhovor se dostává do slepé uličky, strany přecházejí ke zvýšeným tónům. V této situaci nebudou vyslyšeny ani ty nejlepší argumenty a racionální návrhy. Dejte si na čas, udělejte pauzu a počítejte do pěti. To pomůže, při ponechání konstruktivního, odstranit emoce z vaší reakce.

Vnímáte v rozhovoru své tělo?
Pokud cítíte, že se začínáte vlivem emocí přestávat ovládat, udělejte pauzu, abyste se sebrali. "Podívejte se z okna, rozptylte se, buďte nad věcí." Zkuste se na chvíli odmlčet. Tyto tipy jsou sice akční, ale dělat to během emotivního rozhovoru je nesmírně obtížné. Pokud se během rozhovoru "přepnete" na reakce svého těla, můžete vyhodnocením svého stavu snížit míru konfliktu. Proveďte rychlou kontrolu svého stavu: rozpažte pěsti, narovnejte záda, změňte polohu hlavy, uvolněte zase napjaté svaly. To pomůže snížit stres a agresivitu.

Pamatujte, že konflikt se zákazníkem se netýká vás osobně, ale je součástí vaší profesní činnosti. Přistupujte k němu jako k řešení problému, nikoli jako k osobní zášti.

Dynamizujte konflikt
Použijte techniku "psychologického tlumení" - nespěchejte s okamžitou reakcí. Místo toho snižte emocionální intenzitu tím, že konflikt zdynamizujete. Jednoduše řečeno, pohybujte se a posouvejte. Nabídněte, že se přesunete na jiné místo, posadíte se, dáte si kávu. Jednoduché a triviální věci mohou pomoci konflikt snížit. Pokud si všimnete, že komunikace je stále napjatější a konflikt hrozí eskalací, udělejte si přestávku, pokuste se změnit téma. Experimentujte s tónem hlasu. Sledujte modulaci svého hlasu od hlasitého po šeptavý. Tím, že tímto způsobem "spálíte" negativní emoce, vyrovnáte svůj limbický systém.
Jak najít kompromis
Pokud cítíte, že se kvůli podráždění začínáte přestávat ovládat, použijte dechové a relaxační techniky, abyste snížili úroveň stresu a napětí. Při hledání kompromisu je důležité být ochoten udělat ústupky. Nabídněte alternativní možnost, slevu na zboží nebo kompenzaci.

Mějte na paměti, že s destruktivními konflikty se pracuje obtížněji: protistrana je plná emocí, hrubá, nepamatuje si podstatu nároků a možná má jen špatnou náladu. V takovém případě je důležité pozorně naslouchat a klást navádějící otázky.

Společnost Fincraft Capital s.r.o. vyvíjí individuální a komplexní řešení pro zvládání partnerských konfliktů. Společnost působí jako zprostředkovatel, pomáhá realizovat zboží, propojuje dropshippery a výrobce. V případě konstruktivní konfliktní situace (problémy s kvalitou zboží, nedodržení dodacích lhůt, reklamace partnera) pomáhá Fincraft Capital odstranit příčinu nespokojenosti a nalézt kompromisní řešení výhodné pro všechny strany konfliktu.