Klient je rozzlobený. Žádá o výměnu výrobku nebo vrácení peněz.
Dodavatel zpožďuje dodávku a nedodržuje termíny. Dropshippingový partner se ukáže jako neschopný. Majitel firmy je s transakcí nespokojený. Šéf zuří při pouhém pohledu na nedbalého zaměstnance.
Tisíce důvodů každou minutu a každou vteřinu mohou způsobit konflikt. Může vyústit ve skandál, poškodit vaši pověst, stát vás dobré jméno. Jak řešíme konfliktní situace? Naše chování, nebo spíše reakce, se obvykle opakují. V práci, doma s příbuznými, ve vztazích s obchodními partnery reagujeme na dráždivé okolnosti stejným způsobem. Svou nespokojenost však dáváme najevo různými způsoby v závislosti na situaci. Jak můžeme regulovat své emoce a obrátit konflikt produktivním směrem?
Je velmi obtížné zůstat v každé situaci klidný a profesionální. Nemůžete se držet zpátky a doslova "balit" svůj vnitřní neklid. Vaše tělo, váš organismus zareaguje velmi rychle. Nemoci, malé i velké, a někdy to končí tragicky. Chceme se s vámi podělit o několik účinných nástrojů. Díky nim nepřijdete o klienta, uděláte další dobrý obchod a zachráníte si zdraví.
Analyzujte svou reakciSprávnou první reakcí na každou konfliktní situaci je krátká pauza. V konfliktní situaci nejsou ostrá slova a rozhodnutí přijatelná ani pro dotyčnou osobu, ani pro firmu. Naučit se ovládat svůj stav v rámci konfliktu pomáhají jednoduché techniky.
S největší pravděpodobností již víte, co se pro vás v konfliktní situaci stává spouštěčem. Analyzujte své reakce, negativní emoce a důvody podráždění. Předem se zamyslete nad nejhoršími možnými scénáři. Můžete své reakce změnit tak, aby byly konstruktivnější a pomohly konflikt vyřešit? Analyzujte chyby a zapište si své emoce - stačí několik klíčových slov. Tento přístup snižuje emoční napětí. Zhodnoťte své jednání v konfliktu a při jeho řešení.
Změňte směr své pozornostiKe kontrole svého stavu uvnitř konfliktu, být blízko klientovi (partnerovi, šéfovi, podrážděnému) pomáhá technika "neodpovídej, ale uvažuj". V situacích s vysokou emoční intenzitou je třeba změnit zaměření pozornosti. Začněte studovat svého partnera, pozorně sledujte jeho pohyby, mimiku, tón hlasu, gesta. Je důležité to dělat vědomě, bez vizuální agrese. Tato technika pomáhá uvolnit svalové napětí a umožňuje vcítit se do konfliktu.