V podnikání, stejně jako v životě, musíme neustále opravovat očividné chyby. A za všechno může "syndrom krůty": při posuzování rizik se mnoho lidí domnívá, že minulé trendy určují pravděpodobnost budoucích trendů. Tím, že děláme předpovědi na základě minulosti, se s větší pravděpodobností mýlíme, a to má vážné důsledky. Trendy se mohou měnit, což zvyšuje rizika.
Přestože dropshipping má jen velmi málo finančních překážek, je třeba jeho rizika posuzovat vyváženě. A to nejen při zahájení podnikání. Úspěšný dropshippingový obchod zná svého zákazníka, je na něj zaměřený a dbá na detaily. Jen tak si udrží náskok před konkurencí alespoň o čtvrt kroku.
Nevzpomínejme na četné marketingové guru slibující dropshipperům šestimístné zisky, ale pojďme rovnou k věci. Postavme se čelem k problémům a vyjmenujme hlavní rizika tohoto obchodního modelu.
Zisk
Průměrná zisková marže dropshippingového podnikání se v současné době pohybuje kolem 20 %, a to pouze v případě, že má dropshipper dobrou kontrolu nad svými režijními náklady. Stanovení cen je přímo závislé na tom, jaký výrobek nebo službu podnikatel propaguje. Největšími režijními náklady dropshippera jsou náklady na propagaci a reklamu. A ty pravděpodobně porostou spolu s konkurencí. Náklady na reklamu bohužel rostou a jediné, co můžete dělat, je kontrolovat cenu za konverzi.
Konkurence
Konkurence je nepříjemná; zvyšuje náklady na kliknutí, snižuje zisky a především odvádí zákazníky. Jak se s nimi tedy vypořádat? Odpověď je mnohem jednodušší, než si myslíte: hledejte, ne kopírujte. Jak vyniknete, co nabízíte? Rychlejší doručení. Jednodušší pokladnu. Neobvyklou produktovou řadu. Kumulativní slevy. Budujte si u zákazníků návyky: 40 % zisku internetového obchodu pochází z opakovaných zákazníků.
Kontrola kvality
Studie společnosti
PwC zjistila, že 32 % zákazníků opouští prodejce již po jedné negativní zkušenosti, i když s ním byli předtím spokojeni. Pokud jste výrobek nikdy nedrželi v ruce, těžko můžete zaručit, že se k zákazníkům dostane tak, jak ho inzerujete.