Pryč jsou „nečisté“ metody propagace. „Zaplavit“ stránky klíčovými slovy, bezmyšlenkovitě využívat ‚své bolesti‘ - to vše už nefunguje. Moderní spotřebitel je chytrý a náročný. Okamžitě rozpozná manipulativní triky přímočarého mediálního obsahu.
Pokud je vaším cílem růst
vašeho podnikání, vašeho jména, vaší značky a samozřejmě vašeho produktu, pak vše, co píšete, musí dávat smysl. Nezáleží na kvantitě obsahu, ale na jeho kvalitě. Texty na webu, reklamy, příspěvky na sociálních sítích - to vše by mělo ke klientovi promlouvat stejným jazykem, bez křiklavých sloganů a prázdných slov.
Jak psát dobré a zajímavé texty? Fincraft Capital Česká republika se podělila o tipy pro ty, kteří píší texty a prodávají produkty.
1. Pro koho píšete? Neměli byste psát pro „roboty“ Googlu, ale pro lidi. Popište typického člena vaší cílové skupiny. To je důležitý krok, který určí nejen tón obsahu, ale také jeho obsah, styl, jazyk a témata. Pište tak, aby měl čtenář pocit, že oslovujete konkrétně jeho.
2. Výběr tematikyVzpomeňte si, na co se vás zákazníci ptají, co chtějí? Zkuste téma formulovat ve dvou větách, jako byste odpovídali na otázku: „O čem chcete mluvit?“. Pokud zpracováváte úzce specializované téma, snažte se psát tak, aby bylo srozumitelné i těm, kteří se v něm nevyznají.
3. Přejděte rovnou k věciNapište vše důležité najednou. Člověk se rozhodne, zda bude pokračovat ve čtení, během prvních 3 vteřin při pohledu na první řádky textu. Přejděte k věci: jakou výhodu klient z vaší nabídky získá.
4. Zkraťte beze ztrátPo napsání textu jej na chvíli odložte. Po jeho opětovném přečtení se pokuste materiál zkrátit na polovinu bez ztráty významu. Stručnost činí text čtivějším a srozumitelnějším. Odstraňte zbytečné fráze a opakování. Text „vysušte“: snažte se vyhnout slovům s podobným významem ve stejné větě - text tak bude znít srozumitelněji.
5. Oživte textOživte text přidáním konkrétních příkladů nebo vlastních zkušeností. Osobní příběhy vytvářejí emocionální vazbu a konkrétní příběhy promění jakýkoli vágní soubor slov v jasný obraz. Srovnejte: „Rychlé dodání“ a „Dodání do 2-3 dnů kamkoli na světě“. Nevymýšlejte si fakta a zkušenosti. Nepravdy se tak či onak „provalí“.
6. Několikrát si přečtětePřečtěte si text alespoň třikrát, abyste našli chyby a zlepšili formulaci. Poprvé zhodnoťte celkovou strukturu a hlavní myšlenky. Při opětovném čtení se zaměřte na detaily a hledejte gramatické a stylistické chyby. Potřetí věnujte pozornost rytmu a zvuku textu: ujistěte se, že se čte snadno a plynule.