Zákazníci: zpětná vazba Uživatel najde na webových stránkách prodejce produkt, který ho zajímá, a začne procházet stránky s recenzemi. Může mít zájem přečíst si všechny recenze za sebou, ale s největší pravděpodobností hledá odpověď na konkrétní otázky, které ho zajímají. Zpětná vazba, recenze a reakce zákazníků mohou poměrně úspěšně ukázat silné a slabé stránky výrobku nebo služby, které podnikatel nabízí. Proaktivní využití těchto informací může podniku umožnit provést úpravy dříve, než negativní ohlasy začnou ovlivňovat prodej.
Otázky prodejce vytvořené pomocí jediné šablony pomáhají uživateli rychleji najít odpověď a téma, které hledá. Díky číslům je obsah výraznější a lépe čitelný.
Zaměstnanci: školení a rozvoj Efektivita prodeje přímo souvisí s úrovní školení personálu. Prodejní skripta standardizují proces vyjednávání a zjednodušují práci. Účinnost té či oné části skriptů by měla být testována v každé fázi prodejního trychtýře. Skripty by se měly neustále testovat a upravovat. Kvalitní scénář obsahuje: pozadí, otevřené otázky, prezentaci produktu, algoritmy pro odpracování námitek. A neměli bychom zapomínat, že dobře napsaný obchodní návrh je polovinou úspěchu každého prodeje.
KPIS Bez systematizace a sledování výsledků ztrácejí hlavní ukazatele svou účinnost. Řízení prodeje vyžaduje neustálé sledování klíčových ukazatelů (KPI). Analýza těchto údajů pomáhá identifikovat trendy, předvídat změny a přizpůsobovat strategie skutečným potřebám trhu.
Společnosti, které aktivně využívají předstihové ukazatele, mohou rychle reagovat na změny a dynamiku trhu a sledovat reakce konkurence i, spotřebitelů.
Předstihové ukazatele pro měření efektivity prodejního oddělení (telefonický prodej)
- Seznam společností, kterým je třeba volat
- Hovory (počet)
- Potvrzené kontakty / osoby s rozhodovací pravomocí
- Počet zaslaných prodejních nabídek
- Počet schůzek/prezentací produktů
- Vystavené faktury (počet)
- Počet plateb
- Počet dokončených transakcí (prodejů)
Předstihové ukazatele pro měření výkonnosti prodeje. Internetový obchod (webové stránky)
- Vyhledávací dotazy (počet)
- Přechody na formulář pro zachycení (množství)
- Potvrzené kontakty (počet)
- Odeslané/otevřené e-maily (množství)
- Objednávky v košíku (počet)
- Fakturováno (množství)
- Počet plateb (počet)
- Počet dokončených transakcí (prodej)
Hlavní ukazatele pro měření výkonnosti prodeje. Marketplaces
- Počet zobrazení karty ve vitríně tržiště.
- Počet konverzí na kartu
- Počet převodů objednávek do košíku
- Počet uskutečněných objednávek
- Počet objednávek přijatých zákazníkem
- Počet recenzí produktu
- Počet vrácení zboží do 21 dnů