Výpočet nákladů
Nemluvíme o klasickém podnikatelském plánu o mnoha stránkách. Ve fázi nárazového testování je třeba provést podrobnou analýzu nákladů spojených nejen se spuštěním, ale také s dalším rozvojem nápadu.
- počáteční náklady (nákup zařízení, softwaru, pronájem prostor).
- náklady na první nákup nebo přilákání specializovaných odborníků.
- variabilní náklady
- náklady, které mohou vzniknout z objemu a obratu zboží (úvěry, bankovní úroky, bankovní provize)
- náklady na propagaci, marketing a reklamu (předběžné a velmi přibližné)
Analýza konkurence
Zjistěte, jak formulují ceny vaši konkurenti.
Analyzujte celou škálu služeb, které nabízejí. Věnujte pozornost chybám, vyvarujte se jich. Zjistěte, jak vaši konkurenti propagují své výrobky, jaké další služby nabízejí. Používejte online marketingové nástroje a analyzujte jejich webové stránky.
Okamžitě proveďte úpravy
Pokušení neotestovat nápad, ale spustit procesy tady a teď, na základě vlastního přesvědčení a preferencí, může být velmi drahé. Čím kvalitněji nápad otestujete, tím přesněji pochopíte, kdo bude mít o vaši nabídku zájem. Údaje z testování jsou základem pro budoucí reklamní kampaně a personalizované rozesílky. Pro studium poptávky využijte Google Trends, analyzujte popularitu vyhledávacích dotazů a geografii potenciálních zákazníků.
Proveďte průzkum na sociálních sítích nebo obvolejte potenciální zákazníky. Vytvořte seznam podrobných otázek, abyste pochopili jejich potřeby, co si myslí o vašem nápadu a kolik jsou ochotni zaplatit. Chcete-li získat podrobné odpovědi, pokládejte otevřené otázky. Proč? Jak? Proč?