Analýza konkurence: zákazník, problém, řešení

Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
Když navštívíte naše webové stránky, komunikujete s naší online reklamou nebo e-mailem, shromažďujeme informace pomocí technologií, jako jsou soubory cookie, pixelové značky, analýzy prohlížeče a protokoly serverů.
Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
NASTAVENÍ COOKIE
Informace obsažené v cookie jsou generovány serverem a mohou být tímto serverem použity, kdykoli uživatel navštíví web, který je hostitelem interaktivních prvků.

Technologie podobné souborům cookie

Podobné technologie jsou techniky nebo nástroje, které používají určité vlastnosti k identifikaci zařízení, aby bylo možné analyzovat návštěvu webové stránky. Zahrnuje například lokální úložiště HTML5, místní sdílené objekty, techniky snímání otisků prstů, sledování pixelů a pluginy.

Pro vaše pohodlí se soubory cookie a podobné technologie nazývají „cookies".

Používání cookies

Soubory cookie nám umožňují poskytovat uživatelům určité funkce a poskytovat nám informace o návštěvě webových stránek.

Soubory cookie používáme také k tomu, aby byly naše webové stránky uživatelsky přívětivější, abychom lépe porozuměli našim stávajícím a potenciálním zákazníkům, včetně přidružení uživatele k různým zařízením a prohlížečům, které může používat k cílení a reklamě na internetu.
Kritické cookies
Nezbytné soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek a nelze je zakázat. jsou odesílány do vašeho počítače nebo zařízení, když požadujete konkrétní akci nebo službu, například když se přihlašujete, vyplňujete formulář nebo nastavujete soubory cookie. Pokud nastavíte svůj prohlížeč tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, některé části našich webových stránek nebudou fungovat.
Analytické cookies
Disabled
Pomocí analytických souborů cookie můžeme počítat návštěvy našich stránek a určovat zdroje návštěvnosti. Údaje, které shromažďujeme, nám pomáhají porozumět tomu, co se návštěvníkům nejvíce líbí, a zlepšit web. Pokud je nepřijmete, nebudeme moci zlepšit vaši zkušenost na základě údajů z vaší návštěvy.
Reklamní soubory cookie
Disabled
Reklamní soubory cookie na našich stránkách dodávají jiné společnosti a používají se k identifikaci vašich zájmů a zobrazování relevantního reklamního obsahu při procházení mimo naše stránky. Pokud je nepřijmete, budete na internetu stále vidět reklamy, ale budou méně relevantní.
Pixelové štítky
Disabled
Pixel je drobná grafika a malé bloky kódu umístěné na webových stránkách, v reklamách nebo v e-mailech, které nám umožňují určit, zda jste provedli konkrétní akci. Když navštívíte stránku nebo otevřete e-mailovou zprávu, značka vám dá vědět, že jste vstoupili na webovou stránku nebo otevřeli e-mailovou zprávu. Tyto nástroje nám umožňují měřit odezvu na naše příspěvky a zlepšovat naše webové stránky a propagace.
"Přátele si drž blízko, nepřátele ještě blíž." Promluvme si o konkurenci, přesněji řečeno o analýze konkurence. Kdy a s kým by se měl váš podnik srovnávat? Jakým způsobem shromažďujete informace? Proč hledat podobnosti a zjišťovat rozdíly?

Konkurenční analýza se neprovádí proto, aby se kopírovaly nápady. Používá se k analýze prodejních nabídek, cen, sortimentu a zisku konkurentů, stejně jako jejich vztahů se zákazníky, marketingu, věrnostních programů, prodejních kanálů a reklamy. Jak jinak můžete pochopit, jak si vaše firma stojí na trhu a zda má perspektivu růstu?


Které konkurenty byste měli analyzovat a jak byste je měli analyzovat?
Jaký je nejlepší způsob výběru konkurentů pro analýzu? Co dělat, pokud jich je více než tucet? Jak lze vyčlenit ty nejcharakterističtější a nejvýznamnější?

Abyste správně určili okruh konkurentů, musíte si odpovědět na tři otázky.

1. Zákazník (KDO?).
Zákazník si diktuje podmínky, pokud je trh přeplněn zbožím a službami. A nabídka převyšuje poptávku. Kdo je vaším zákazníkem? Kdo patří do vaší cílové skupiny?

2. Problém (CO).
Jaký je hlavní problém, který váš výrobek/zboží/služba/podnik řeší pro vaše cílové zákazníky?

3. Řešení (JAK?)
Jak podnik tento problém řeší? S pomocí čeho?

Vyberte 10 společností, které budete analyzovat. První tři budou přímí konkurenti, vedoucí v oblasti, podílu na trhu a návštěvnosti webových stránek, dalších 4-5 budou nejbližší konkurenti. Poslední 2-3 společnosti jsou nepřímí konkurenti, tedy ti, kteří nabízejí podobné produkty a pokrývají stejné potřeby cílové skupiny.

Vytvořte si zvyk pravidelně kontrolovat své konkurenty: přímý konkurent může ukončit činnost a nepřímý konkurent se může stát přímým konkurentem. Svět, technologie a požadavky se mění. Někteří hráči odejdou a jiní zaujmou jejich místo.
Procentuální podíl na trhu
Procentuální hodnocení trhu vám pomůže identifikovat hlavní konkurenty ve vaší oblasti. Nevylučujte hlavní konkurenty - můžete se od nich hodně naučit. Pomoci může "pravidlo 80/20": sledujte 80 % přímých konkurentů (společností se stejným podílem na trhu) a 20 % velkých hráčů.

Ceny
Zjistěte, jaké ceny stanovují vaši konkurenti. Jak konkurenční je váš produkt z hlediska ceny, množství a kvality. Cenové strategie konkurence mohou být základem skvělých nápadů pro A/B testování.

Marketing
Jaký typ marketingového plánu používají jednotliví konkurenti? Analyzujte webové stránky konkurentů, jejich strategii na sociálních sítích. S kým spolupracují, jaké akce sponzorují? Jaká je jejich strategie SEO, slogany a aktuální marketingové kampaně? Mají konkurenti strategii doporučování? Partnerský program?

Diferenciace
Čím jsou vaši konkurenti jedineční a co inzerují jako své nejlepší vlastnosti? V čem spočívá jejich odlišnost? Dokážete rozpoznat segment trhu, který ještě není obsazen nebo je částečně obsazen vašimi konkurenty?

Silné strany
Určete, co vaši konkurenti dělají dobře. Jak jednají se zákazníky? Co uvádějí ve svých referencích? Jak popisují produkt, jeho výhody? Jaké reklamy umísťují a kde je umísťují? Jak je společnost (i malá) rozpoznatelná pro cílovou skupinu? Může být zaměněna s podobnou? Zkuste sami otestovat řetězec výrobků a služeb konkurence, abyste zjistili, jak fungují a v čem jsou lepší.

Nedostatky
Hledejte problematické oblasti v podnikání svých konkurentů. Zjistěte, co by mohli dělat lépe. To vám umožní pochopit vaši konkurenční výhodu. Neztrácí jejich strategie v oblasti sociálních médií? Mají internetový obchod? Jak aktuální jsou jejich webové stránky?

Geografie
Kde se nacházejí vaši konkurenti? O jaké regiony se zajímají? Jaká část jejich podnikání řeší online problémy? Studiem geografie vašich konkurentů a demografických údajů o jejich zákaznících zjistíte, na které trhy se nejvíce zaměřují (a pokud budete mít štěstí, najdete oblast, která jimi ještě není příliš nasycena).
Hodnocení zákazníků
Analyzujte hodnocení zákazníků vašich konkurentů, a to jak pozitivní, tak negativní. Pro 90 % uživatelů se právě recenze stávají rozhodujícím faktorem při výběru prodejce a produktů.

Dodavatelé
Při vysoké konkurenci vznikají reklamní a cenové války. Čím méně dodavatelů v dodavatelském řetězci, tím je podnik závislejší. Kdo dodává vašim konkurentům? Jak vyjednávají a hledají dodavatele?

Noví hráči
Je možné, aby se objevili noví konkurenti? Jak snadné nebo obtížné je vstoupit na trh? Čím snazší je pro nového konkurenta proniknout na trh, tím vyšší je riziko, že se vyčerpá tržní podíl stávajícího podniku.

Plánujte a analyzujte
Bez ohledu na velikost vašeho podniku má konkurence přímý vliv na úspěch vašeho podnikání. Své konkurenty, jejich cenové a kvalitativní poměry musíte studovat nejen proto, abyste znali své místo na trhu a předvídali své potřeby, ale také proto, abyste předvídali jejich kroky. Například zda konkurence bude schopna snížit své náklady. Společnost Fincraft Capital s.r.o. pomáhá partnerům při analýze konkurence: zjišťuje hlavní výhody a nevýhody, určuje žádané a nejvýnosnější kategorie výrobků, dává doporučení ohledně sortimentu, vyhledává dodavatele a výrobce.