Procentuální podíl na trhu
Procentuální hodnocení trhu vám pomůže identifikovat hlavní konkurenty ve vaší oblasti. Nevylučujte hlavní konkurenty - můžete se od nich hodně naučit. Pomoci může "pravidlo 80/20": sledujte 80 % přímých konkurentů (společností se stejným podílem na trhu) a 20 % velkých hráčů.
Ceny
Zjistěte, jaké ceny stanovují vaši konkurenti. Jak konkurenční je váš produkt z hlediska ceny, množství a kvality.
Cenové strategie konkurence mohou být základem skvělých nápadů pro A/B testování.
Marketing
Jaký typ marketingového plánu používají jednotliví konkurenti? Analyzujte webové stránky konkurentů, jejich strategii na sociálních sítích. S kým spolupracují, jaké akce sponzorují? Jaká je jejich strategie SEO, slogany a aktuální marketingové kampaně? Mají konkurenti strategii doporučování? Partnerský program?
Diferenciace
Čím jsou vaši konkurenti jedineční a co inzerují jako své nejlepší vlastnosti? V čem spočívá jejich odlišnost? Dokážete rozpoznat segment trhu, který ještě není obsazen nebo je částečně obsazen vašimi konkurenty?
Silné strany
Určete, co vaši konkurenti dělají dobře. Jak jednají se zákazníky? Co uvádějí ve svých referencích? Jak popisují produkt, jeho výhody? Jaké reklamy umísťují a kde je umísťují? Jak je společnost (i malá) rozpoznatelná pro cílovou skupinu? Může být zaměněna s podobnou? Zkuste sami otestovat řetězec výrobků a služeb konkurence, abyste zjistili, jak fungují a v čem jsou lepší.
Nedostatky
Hledejte problematické oblasti v podnikání svých konkurentů. Zjistěte, co by mohli dělat lépe. To vám umožní pochopit vaši konkurenční výhodu. Neztrácí jejich strategie v oblasti sociálních médií? Mají internetový obchod? Jak aktuální jsou jejich webové stránky?
Geografie
Kde se nacházejí vaši konkurenti? O jaké regiony se zajímají? Jaká část jejich podnikání řeší online problémy? Studiem geografie vašich konkurentů a demografických údajů o jejich zákaznících zjistíte, na které trhy se nejvíce zaměřují (a pokud budete mít štěstí, najdete oblast, která jimi ještě není příliš nasycena).