Jak se dostat z krize. „Pravidlo tří kroků"

Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
Když navštívíte naše webové stránky, komunikujete s naší online reklamou nebo e-mailem, shromažďujeme informace pomocí technologií, jako jsou soubory cookie, pixelové značky, analýzy prohlížeče a protokoly serverů.
Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
NASTAVENÍ COOKIE
Informace obsažené v cookie jsou generovány serverem a mohou být tímto serverem použity, kdykoli uživatel navštíví web, který je hostitelem interaktivních prvků.

Technologie podobné souborům cookie

Podobné technologie jsou techniky nebo nástroje, které používají určité vlastnosti k identifikaci zařízení, aby bylo možné analyzovat návštěvu webové stránky. Zahrnuje například lokální úložiště HTML5, místní sdílené objekty, techniky snímání otisků prstů, sledování pixelů a pluginy.

Pro vaše pohodlí se soubory cookie a podobné technologie nazývají „cookies".

Používání cookies

Soubory cookie nám umožňují poskytovat uživatelům určité funkce a poskytovat nám informace o návštěvě webových stránek.

Soubory cookie používáme také k tomu, aby byly naše webové stránky uživatelsky přívětivější, abychom lépe porozuměli našim stávajícím a potenciálním zákazníkům, včetně přidružení uživatele k různým zařízením a prohlížečům, které může používat k cílení a reklamě na internetu.
Kritické cookies
Nezbytné soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek a nelze je zakázat. jsou odesílány do vašeho počítače nebo zařízení, když požadujete konkrétní akci nebo službu, například když se přihlašujete, vyplňujete formulář nebo nastavujete soubory cookie. Pokud nastavíte svůj prohlížeč tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, některé části našich webových stránek nebudou fungovat.
Analytické cookies
Disabled
Pomocí analytických souborů cookie můžeme počítat návštěvy našich stránek a určovat zdroje návštěvnosti. Údaje, které shromažďujeme, nám pomáhají porozumět tomu, co se návštěvníkům nejvíce líbí, a zlepšit web. Pokud je nepřijmete, nebudeme moci zlepšit vaši zkušenost na základě údajů z vaší návštěvy.
Reklamní soubory cookie
Disabled
Reklamní soubory cookie na našich stránkách dodávají jiné společnosti a používají se k identifikaci vašich zájmů a zobrazování relevantního reklamního obsahu při procházení mimo naše stránky. Pokud je nepřijmete, budete na internetu stále vidět reklamy, ale budou méně relevantní.
Pixelové štítky
Disabled
Pixel je drobná grafika a malé bloky kódu umístěné na webových stránkách, v reklamách nebo v e-mailech, které nám umožňují určit, zda jste provedli konkrétní akci. Když navštívíte stránku nebo otevřete e-mailovou zprávu, značka vám dá vědět, že jste vstoupili na webovou stránku nebo otevřeli e-mailovou zprávu. Tyto nástroje nám umožňují měřit odezvu na naše příspěvky a zlepšovat naše webové stránky a propagace.
„Pokud to neumíte změřit, nemůžete to řídit." Peter Drucker

Krize je příležitost k růstu. To zní krásně. Pokud se ovšem toto téma netýká vás nebo vaší firmy. Nižší poptávka, vyšší nákupní ceny, logistické problémy, klesající tržby a naprosté nepochopení toho, kam a jak se posunout. Zní vám to povědomě?

Někdy jsou krize nevyhnutelné. Mohou nastat jak uvnitř podniku, tak pod vlivem vnějších faktorů. Bez ohledu na úroveň a rozsah vašeho podniku se dříve či později budete muset s krizí vypořádat. Pokusíme se vás v tomto nelehkém úsilí podpořit a připomeneme vám „pravidlo tří kroků".

Krok 1: Rozpoznání krize
Už jste slyšeli o „syndromu naučené bezmoci"? Místo abychom začali jednat, začneme si svou nerozhodnost ospravedlňovat, žít v „pohodlné", ale chybné realitě. Podniková krize může být způsobena řadou faktorů, jako jsou ekonomické výkyvy, změny tržního prostředí, nepředvídané události nebo interní problémy podniku.

Pokud se vaše firma potýká s postupným poklesem tržeb nebo výnosů v několika obdobích, můžete být na pokraji krize. Objevení se nových konkurentů na trhu nebo zvýšená konkurence mohou být impulsem k růstu nebo mohou naznačovat předkrizové období v odvětví.

Důležité je uvědomit si skutečnost, že existuje krizová situace, která nikam nevede. V této fázi je nutné provést, byť minimální, audit finančního stavu podniku, přezkoumat interní procesy, posoudit změny v konkurenčním prostředí a vybraných segmentech cílové skupiny. Důležité je předem promyslet protikrizová opatření.
Krok 2: Pevně se zavázat k řešení krize
Pokud náklady vašeho podniku začnou růst rychleji než výnosy, poptávka klesá, je čas začít mluvit o krizi.

Toto je již fáze „přijetí". Fáze popírání, hněvu a vyjednávání, neochoty něco v podnikání změnit jsou za vámi. Je již jasné, že situace se sama nevyřeší. Je třeba definovat strategii překonání krize s ohledem na zvláštnosti vašeho podniku a specifické faktory krize. Možné varianty jsou následující: snížit náklady, diverzifikovat produkt, začít hledat nové trhy nebo jinou, užší, cílovou skupinu.

Vyhodnoťte všechny výdaje společnosti. Možná budete muset reorganizovat známé obchodní procesy, znovu projednat podmínky pronájmu, optimalizovat dodavatelské řetězce nebo snížit náklady na marketing.

Krok 3: Zhodnoťte zdroje
Poctivě a nezaujatě zhodnoťte své zdroje. Co máte k dispozici? Možná budete muset v této době přerozdělit finanční prostředky a uzavřít naléhavé platby. Znovu analyzujte své zdroje příjmů, finanční příjmy a výdaje. Zhodnoťte vnější faktory: lidské zdroje, technické znalosti a dovednosti a vaše vztahy se zákazníky, partnery a dalšími zúčastněnými stranami. Jednoduchá SWOT analýza vám pomůže identifikovat silné a slabé stránky vašeho podniku a také příležitosti a hrozby krizové situace.
Krize. Nejčastější typy jsou
Finanční krize - výrazný pokles poptávky po výrobku nebo službě. Podnik ztrácí hodnotu svých aktiv a společnost si nemůže dovolit splácet své dluhy. Výsledek: finanční ztráta, vyhlášení bankrotu nebo uzavření podniku.

Personální krize - ztráta pověsti nebo organizační ztráty v důsledku propuštění nebo neetického chování zaměstnanců.

Organizační krize - podvod, pochybení, zatajení nebo zkreslení informací, tj. situace, kdy společnost způsobila významnou škodu svým zákazníkům nebo zaměstnancům.

Technologická krize - problémy technické povahy, které se stanou pro zákazníky rušivými a způsobí omezení nebo ztrátu funkčnosti. Internetové obchody a softwarové společnosti mohou ztratit miliony potenciálních zákazníků, pokud se jejich servery náhle porouchají.

Přírodní krize - přírodní katastrofy, extrémní povětrnostní podmínky, mimořádné události, epidemie.

Monitorování hrozeb
Pokud se blíží krize nebo již zasáhla vaši firmu, je důležité mít připravený akční plán. I když ne každou krizi lze předem vypočítat nebo jí předejít, neměli byste strkat hlavu do písku. Aktivní přístup a pochopení situace vám zajistí klid.

Společnost Fincraft Capital s.r.o. monitoruje hrozby a vypracovává plány krizového řízení pro obchodní partnery. Aby bylo možné snížit následky krize nebo jim předejít ještě předtím, než k ní dojde, předpovídají analytici společnosti Fincraft Capital organizační krize a vypracovávají doporučení pro proaktivní zvládání krizových situací.