Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
Když navštívíte naše webové stránky, komunikujete s naší online reklamou nebo e-mailem, shromažďujeme informace pomocí technologií, jako jsou soubory cookie, pixelové značky, analýzy prohlížeče a protokoly serverů.
PŘIJMOUT VŠE
NASTAVENÍ
Zásady souborů cookie společnosti Fincraft Capital
NASTAVENÍ COOKIE
Informace obsažené v cookie jsou generovány serverem a mohou být tímto serverem použity, kdykoli uživatel navštíví web, který je hostitelem interaktivních prvků.

Technologie podobné souborům cookie

Podobné technologie jsou techniky nebo nástroje, které používají určité vlastnosti k identifikaci zařízení, aby bylo možné analyzovat návštěvu webové stránky. Zahrnuje například lokální úložiště HTML5, místní sdílené objekty, techniky snímání otisků prstů, sledování pixelů a pluginy.

Pro vaše pohodlí se soubory cookie a podobné technologie nazývají „cookies".

Používání cookies

Soubory cookie nám umožňují poskytovat uživatelům určité funkce a poskytovat nám informace o návštěvě webových stránek.

Soubory cookie používáme také k tomu, aby byly naše webové stránky uživatelsky přívětivější, abychom lépe porozuměli našim stávajícím a potenciálním zákazníkům, včetně přidružení uživatele k různým zařízením a prohlížečům, které může používat k cílení a reklamě na internetu.
Kritické cookies
Nezbytné soubory cookie jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek a nelze je zakázat. jsou odesílány do vašeho počítače nebo zařízení, když požadujete konkrétní akci nebo službu, například když se přihlašujete, vyplňujete formulář nebo nastavujete soubory cookie. Pokud nastavíte svůj prohlížeč tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, některé části našich webových stránek nebudou fungovat.
Analytické cookies
Disabled
Pomocí analytických souborů cookie můžeme počítat návštěvy našich stránek a určovat zdroje návštěvnosti. Údaje, které shromažďujeme, nám pomáhají porozumět tomu, co se návštěvníkům nejvíce líbí, a zlepšit web. Pokud je nepřijmete, nebudeme moci zlepšit vaši zkušenost na základě údajů z vaší návštěvy.
Reklamní soubory cookie
Disabled
Reklamní soubory cookie na našich stránkách dodávají jiné společnosti a používají se k identifikaci vašich zájmů a zobrazování relevantního reklamního obsahu při procházení mimo naše stránky. Pokud je nepřijmete, budete na internetu stále vidět reklamy, ale budou méně relevantní.
Pixelové štítky
Disabled
Pixel je drobná grafika a malé bloky kódu umístěné na webových stránkách, v reklamách nebo v e-mailech, které nám umožňují určit, zda jste provedli konkrétní akci. Když navštívíte stránku nebo otevřete e-mailovou zprávu, značka vám dá vědět, že jste vstoupili na webovou stránku nebo otevřeli e-mailovou zprávu. Tyto nástroje nám umožňují měřit odezvu na naše příspěvky a zlepšovat naše webové stránky a propagace.

Psychologie a marketing. Kognitivní zkreslení, která ovlivňují rozhodování spotřebitelů

Více než 95 % našich nákupních rozhodnutí je emocionální povahy. Jak se dostat do podvědomí spotřebitele a přesvědčit ho, aby si koupil váš výrobek? Fincraft Capital s.r.o. nabízí pochopení nuancí kognitivních zkreslení spotřebitelů a jejich vlivu na racionální jednání.

Kognitivní zkreslení představují sklon člověka k iracionálnímu myšlení. Tento jev nezávisí na inteligenci, vzdělání nebo výchově. Je to způsob, jakým funguje lidský mozek. Existuje mnoho kognitivních zkreslení, která můžete využít ke zvýšení prodeje. Stačí je jen pečlivě analyzovat a rozhodnout se, které z nich odpovídají vašim aktuálním obchodním potřebám.

Barnumův efekt

Barnumův efekt je víra v nejasné předpovědi a popisy, zájem o informace, které se týkají přímo jednotlivce a ilustrují ho v jeho nejlepším světle. Tato poměrně běžná vlastnost zaměřená na jednotlivce se také nazývá „klam osobního souhlasu“: spotřebitelé mají rádi, když je někdo chválí. Barnumův efekt je kognitivní zkreslení, při němž lidé věří, že obecné informace, které se vztahují na většinu lidí, jsou šité konkrétně na míru právě jim. Klasickými příklady Barnumova efektu jsou kvízy na sociálních sítích a webových stránkách, denní horoskopy, personalizovaná doporučení na platformách, jako jsou Facebook, Spotify a Netflix. Je to také nejúčinnější nástroj konverze. Marketéři společnosti Fincraft Capital uvádějí, že konverzní poměr potenciálních zákazníků, kteří vyplnili formuláře s otázkami a odpověďmi a přišli na web po testování, je 38 %.

Efekt roztleskávaček

Efekt roztleskávaček je efekt skupinové přitažlivosti nebo efekt přátel. Jedná se o kognitivní zkreslení, při kterém se jednotlivé osoby nebo předměty zdají být atraktivnější (o 1,5-2,0 %), pokud jsou prezentovány ve skupině. Efekt roztleskávačky je přímým důsledkem zvyku zobecňovat a průměrovat charakteristiky: skupiny tváří, obrazů, událostí. Proto se v reklamě tak často používají fotografie modelů různých typů vzhledu.

Efekt zvědavosti

Přidejte k nabízenému produktu intriku. Zvědavost je silným podnětem k chování a je základem lidského chování. Efekt zvědavosti je impuls nebo touha zkoumat, pozorovat nebo shromažďovat informace, zejména pokud je téma nové nebo zajímavé. Marketingový guru David Ogilvy vytvořil příběh za milion dolarů. V reklamě na košile Hathaway se objevil záhadný muž aristokratického vzhledu s páskou přes oko; jeho neobvyklá podoba okamžitě vzbudila zájem. Právě tento detail - páska přes oko - se stal háčkem, který upoutal zvědavost čtenářů. V textu inzerátu nebyla žádná odpověď. Jen jemný náznak. Během týdne byla všechna Hathawayova trička ve městě vyprodána.

Zvědavost nás tlačí k tomu, abychom na inzerát nebo publikaci klikli. Ale! Nepleťte si clickbait, zlotřilou formu zvědavosti, s kreativitou v marketingu. Podle akademika George Lowensteina se lidé stávají zvědavými, když v jejich znalostech existuje mezera. Nemáme rádi nejistotu a častěji si zapamatujeme věci, které byly přerušeny (například návrat k článku se zajímavým titulkem). A hlavně: bojíme se, že nám něco unikne. Proto se reklama tak často zaměřuje na podněcování emocionálních reakcí.
Fincraft Capital dropshipping offer
Ikea efekt - lidé si více cení toho, co sami vytvořili. V roce 1950 se objevily instantní směsi Betty Crocker a neměly úspěch. Případu se ujal psycholog Ernest Dichter. Ukázalo se, že hospodyňky se necítí být zapojeny do procesu pečení a nepřikládají výrobku hodnotu. Společnost ze směsi odstranila vaječný prášek a v receptu uvedla, že je nutné do těsta sama vmíchat čerstvá vejce. Tento malý krok stačil k tomu, aby prodej dortové směsi prudce vzrostl. Tím, že daly hospodyňkám možnost ovlivnit konečný výsledek, mu dodaly hodnotu.

Designéři společnosti Ikea zapojují uživatele do procesu tvorby nebo přizpůsobení, aby se cítili kompetentnější a měli k výrobkům větší vztah.

Ikea efekt

Reklamy, které využívají nostalgii, jsou účinné a mají větší šanci stát se virálními. Nostalgie v nás vyvolává sentiment a zvyšuje náš pocit důvěry v lidi. Naštěstí tentýž pocit mimo jiné oslabuje naši vazbu na peníze, a proto nás nutí více utrácet. Toto kognitivní zkreslení vytváří emocionální spojení člověka s jeho minulostí a pomocí symbolů spojuje produkt s příjemnými vzpomínkami. Průměrně 1-3 % odkazových reklam obsahuje prvky nostalgie.

Efekt nostalgie

Lidé s větší pravděpodobností souhlasí s něčím, co slyšeli opakovaně. Tento efekt je hojně využíván v politice, marketingu a reklamě vytvářením a propagací jednoduchých a jasných sdělení, mnohokrát opakovaných. Prostřednictvím sloganů, opakované reklamy a strategií retargetingu (remarketingu).

Iluze pravdy

Fincraft Capital Czech Republic metrix
Efekt rámování ukazuje, jak způsob prezentace informací ovlivňuje jejich vnímání, poznamenali manažeři Fincraft Capital Česká republika.. Nestandardní popisy, drobné vizuální bonusy, „bonbónky“, nečekaná překvapení jsou zapamatovatelné a zanechávají dobrý dojem jak z produktu, tak z prodejce. Dnes je pravděpodobnější, že si zapamatujeme efektní balení než takovou vlastnost, jako je zrychlená doprava. Efekt rámečku je jedním z nejčastěji používaných v marketingu. Je založen na kognitivním zkreslení v podobě reakcí na to, jak je výrobek prezentován nebo zarámován.

Efekt rámování

In-group bias je tendence člověka upřednostňovat ta prostředí, produkty a myšlenky, které odpovídají a jsou sdíleny těmi, s nimiž se v daném okamžiku spojuje. Uživatelé společnosti Apple jsou dokonalým příkladem dobře zformovaného pocitu komunity. "Na blázny, vyvrhele, rebely, potížisty, kulaté kolíky v hranatých dírách...... Na ty, kteří vidí věci jinak - nemají rádi pravidla...... Můžete je citovat, nesouhlasit s nimi, oslavovat je nebo hanět, ale jediné, co nemůžete, je ignorovat je, protože mění věci!" Steve Jobs, 1997.

Příslušnost ke skupině je sociální potřeba, která spojuje sebeúctu a vnímání vlastní sociální identity. Reklama, která se zaměřuje na in-group předsudky, zvyšuje prodej, ovlivňuje zisky, image značky a loajalitu zákazníků.

In-group bias