Jak zajistit, aby vaše webové stránky navštěvovali cíloví zákazníci, kteří jsou připraveni nakoupit zboží tady a teď? Uživatel provede cílovou akci (objedná produkt, přihlásí se k odběru, naplní košík) pouze v případě, že má o produkt nebo značku zájem. Jak ho motivovat k nákupu a získat jeho e-mailovou adresu?
Někteří lidé považují lead magnet za přežitek minulosti, ale my ve společnosti Fincraft Capital s.r.o. tento marketingový nástroj označujeme za nadčasovou klasiku. Umístěním lead magnetu (na samostatné vstupní stránce, ve vyskakovacím okně, v záhlaví profilu nebo v patičce webu) určitě přilákáte potenciální zákazníky do svého prodejního trychtýře. Nabídněte potenciálnímu zákazníkovi něco, co není volně dostupné na internetu, ukažte své odborné znalosti. Dobrý lead magnet by měl mít pro vaši cílovou skupinu hodnotu.
Jak vytvořit lead magnety, které zvýší míru konverze?Může se to zdát neintuitivní, protože magnety na vedení jsou zdarma, ale abychom přilákali zákazníky a zaujali je, musíme pochopit, za co jsou ochotni zaplatit. Popularitu a poptávku v určitém výklenku můžete zkoumat pomocí Google Trends, Amazon Bestsellers a eBay. Pomocí recenzí upřesněte svůj nápad na magnety na vedení. Analyzujte: které stránky na vašem webu navštěvují uživatelé nejčastěji, které materiály stahují nebo čtou.
Jediný způsob, jak zjistit, který lead magnet je lepší, je otestovat jej a zjistit, který nápad, podání, textový obsah a CTA získal větší odezvu v podobě prodeje nebo odběru nových stránek.
Užitečný lead magnetUžitečný lead magnet je nástroj, který řeší konkrétní problém vašeho publika a usnadňuje život konkrétnímu zákazníkovi. Takový lead magnet vyvolává emoce a vybízí k akci, pokud je skutečný a užitečný. Nejčastěji se jedná o soubor PDF nebo aktivní odkaz na jedinečný a neobvyklý materiál, který odhaluje určité téma nebo pomáhá vyřešit otázku.
- E-knihy a příručky. Obsah na téma, které cílovou skupinu zajímá a trápí.
- Kontrolní seznamy a šablony. Jednoduché a užitečné nástroje pro plnění úkolů.
- Příklady a případové studie. Demonstrace úspěšných případů použití vašich produktů nebo služeb.
- Bezplatné zkušební verze a přístup k demo verzi. Něco, co uživatelům umožní produkt vyzkoušet.