Co ovlivňuje rozvoj dropshippingového podnikání? Jaké parametry byste měli mít neustále na očích a na co se můžete zaměřit méně? Trh je chaotický. Poptávka po výrobku, který byl včera populární, může klesnout. Mění se i konkurenční prostředí.
Dropshipper může strávit spoustu času a peněz vytvářením a propagací svého obchodu. A to mu úspěch nezaručí. Pokud pro vás dropshipping není jen dočasným příběhem, doporučujeme vám, abyste se společně se společností Fincraft Capital s.r.o. (Česká republika) podívali na scénáře dalšího rozvoje vašeho obchodu. (Česká republika) zvážit scénáře dalšího rozvoje obchodu, možná úskalí, klady a zápory.
Obchodní model dropshippingu je stále oblíbený díky své jednoduchosti a nízkým počátečním nákladům. I přes své výhody však dropshipping, stejně jako každé podnikání, vyžaduje seriózní přístup k prognózování. V opačném případě nestojí žádný rozvoj a zvýšené zisky za řeč.
Zisk a variabilní náklady Pro výpočet zisku by měl dropshipper na začátku definovat cenovou strategii, která se v budoucnu pravděpodobně mnohokrát změní. Může vycházet z cen konkurence nebo stanovit zpočátku vysoké ceny (cream skimming), případně s využitím strategie cenového průniku stanovit záměrně nízké ceny, aby rychle vstoupil na konkurenční trh a propagoval výrobek na úkor doporučení zákazníků.
Dropshipperský zisk = (prodejní cena - náklady na zboží - náklady na dopravu - náklady na marketing) x počet prodaných kusů.
Pochopení rizikových faktorů dropshippingu je klíčem ke správnému rozhodování. V první řadě je třeba vzít v úvahu proměnlivé faktory:
- Náklady na výrobek u dodavatele
- Prodejní cena výrobku pro konečného spotřebitele
- Náklady na dopravu výrobku od dodavatele k zákazníkovi
- náklady na marketing a propagaci
- počet prodaných kusů
Existuje několik typických scénářů vývoje dropshippingového podniku, které mohou významně ovlivnit jeho úspěch a zisky. Podívejme se na některé z nich.